Among the kathas that are prevalent in India, 'Shri Satyanarayan Vrat Katha' is the most popular. Satyanarayana vrat is the easiest and most inexpensive way of self-purification and self-surrender at the lotus feet of Hari. One who observes it with full devotion and faith is sure to attain his heart's desire. Our shastras state that during the 'Kalyug,' the fruit that one gets by hearing the 'Satyanarayan Katha' is enormous.
The katha is dedicated to Lord Vishnu in his manifestation as Lord Satyanarayan. 'Satya' means truth, 'Nar' means a man and 'Ayan' means a place. Thus the place where truth resides in man is called Satyanarayan. The 'Satyanarayan katha' and the 'vrat' help us overcome vices like lust, anger, greed, attachments and ego.
Tra i kathas che sono prevalenti in India, 'Shri Satyanarayan Vrat Katha' è il più popolare. Satyanarayana vrat è il modo più semplice e più economico di auto-purificazione e dedizione ai piedi di loto di Hari. Chi osserva con piena devozione e la fede è sicuro di raggiungere il desiderio del suo cuore. I nostri shastra affermano che durante il 'Kalyug,' il frutto che si ottiene ascoltando la 'Satyanarayan Katha' è enorme.
La Katha è dedicato al Signore Vishnu nella sua manifestazione come Signore Satyanarayan. 'Satya' significa verità 'Nar' significa un uomo e 'Ayan' significa un posto. Così il luogo in cui la verità risiede l'uomo è chiamato Satyanarayan. Il 'Satyanarayan Katha' e il 'vrat' aiutarci a superare i vizi come la lussuria, l'ira, l'avidità, allegati e l'ego.